Handelsbetingelser

Betaling
Glad Sol modtager betaling med PayPal, VISA, Mastercard, American Express, bankoverførsel og MobilePay.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Glad Sol bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
Glad Sol sender som udgangspunkt pakker afsted senest to hverdage efter ordremodtagelsen.
Hold dog øje med ferie o.l. på gladsol.dk

Afhentning hos Galleri Glad Sol (gratis)

Bor du i nærheden af vores butik på Amager, kan du vælge selv at afhente varerne når det passer dig. Vi vil så sørge for at din bestilling er forsvarligt pakket og klar til afhentning. Du kan se vores åbningstider på gladsol.dk

Levering ved GLS

Vi tilbyder levering ved GLS til din adresse i Danmark (dog ikke Færøerne og Grønland) for 70,-

Da GLS leverer pakker i tidsrummet 8-16, er de fleste på arbejde og derfor ikke i stand til at kvittere for modtagelse.

Hvis du som modtager ikke er hjemme, når GLS leverer din pakke, kører chaufføren den til en PakkeShop i nærheden. Han efterlader et kort med pakkens nummer, navn og adresse, hvor du kan hente pakken.

Du kan hente din pakke allerede samme dag efter kl. 16.00 eller inden for de næste 10 hverdage. Når pakken er i en GLS PakkeShop, betragter GLS pakken som “leveret”.

Hvis du ikke henter din pakke inden 10 hverdage, returnerer de den til afsender.

Læs mere om GLS her

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Glad Sol vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Glad Sol
Holmbladsgade 23, st
2300 Kbh. S

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på gladsol@outlook.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: gladsol@outlook.dk